Samverkan med komponist: vad är ett soloverk?

Det står att ansökan om soloverk inte prioriteras när det gäller Samarbete med komponist. Vad menar ni då med ett soloverk? Mvh Ylva
Ylva (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej,
    Ett soloverk är ett verk för endast ett (1) instrument/röst, som framförs av endast en (1) person.

    Mvh
    Elisabet
  • Men  om det är tex. ett ljudkonstverk och en musiker? Räknas det som ett soloverk?
    Ylva

  • Hej,
    Ett sådant verk ligger nära ett rent soloverk, men det går absolut att ansöka för (jämför med konsert för ”ett instrument plus orkester”). Referensgruppen prioriterar utifrån flera parametrar men framför allt bedöms konstnärlig kvalitet.

    Mvh
    Elisabet
  • Nu är projektet reda nu inskickat. Och det är intressant vad som sker under en ansökningsprocess, det händer så mycket som öppnar dörrar och för idéer som även om man inte får bidraget kan leda till spännande saker i framtiden;-)
    Ylva