Samverkan med komponist: Dokumentärfilm?

Kan man söka detta stöd till nyskriven musik till en internationell dokumentärfilm eller räknas inte det som ett framförande?

Kommentarer

  • Hej,

    Bidrag för samverkan med komponister riktar sig till aktörer och institutioner inom teater, dans, musik eller annan scenkonstrelaterad verksamhet (t.ex. cirkus, performans m.m.). Bidraget riktar sig inte sig till aktörer inom film. För information om stöd för filmverksamhet kan ni vända er till Svenska Filminstitutet. Bidraget för samverkan med komponister kan sökas av producenter eller arrangörer av musik eller scenkonst för att samverka med en komponist genom att beställa ett nytt musikaliskt verk för planerade framföranden, dvs som ännu ej haft uruppförande eller premiär.

    Ni hittar här information om bidrag för samverkan med komponister.

    Vänligen
    Alan