Samverkan med komponist: regional medfinansiering?

Hej!
Jag har en fråga angående ansökan för samverkan med komponist. Det gäller hur man ska tänka när det gäller budgeten. I formuläret finns poster för övriga kostnader och andra bidragsgivare än kulturrådet, samt att ett riktmärke för regionala institutioner är att 30 % av kompositörens kostnader ska täckas av regional medfinansiering. Gäller detta även för oss som fri teatergrupp? Och vad kan gälla som övriga kostnader för kompositören, är det resor och boende och liknande, eller kan det även innefatta repetitionsperiod om kompositören även framför sitt eget verk i föreställningen?
Carina (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej,

    Riktmärket på 30 % medfinansiering gäller regionala institutioner, men det kan vara bra att förhålla sig ungefär till det även som fri aktör. Övriga kostnader kan vara resor och boende och repetitionstid kopplad till uruppförandet.

    Vänligen
    Kulturrådet