Samverkan med komponist: Frågan "Ange vilken roll sökande organisation/institution..."

Hej!
Vad menar ni med detta:
"Ange vilken roll sökande organisation/institution har i förhållande till den organisation/institution/grupp ansökan avser."

Förstår inte vad det är ni vill ha för information. Hur svarar vi som en fri grupp som ansöker för att arbeta med en enskild komponist? Är det våran egen roll till oss själva ni menar? Eller vår roll till komponisten? Och vad menar ni med roll i detta fall? Om vi ( gruppen) blir arbetsgivare eller uppdragsivare (till komponisten)? Eller något annat?
Vänliga hälsningar
Anna