Samverkan med komponist: soloverk

Hej!
Vi planerar att söka bidraget samverkan med komponist men har en fråga, det står:
"Du kan inte söka bidrag för musikerarvode, för kostnader för librettist/dramaturg eller textförfattare. Beställning av soloverk prioriteras ej."

Vi ska beställa ett verk av en komponist som arbetar själv med att spela in verket i studio, som sedan ska användas i en dansföreställning, räknas det som ett soloverk?

Kommentarer

  • Hej Lava,

    Normalt betraktar vi det som ett soloverk ett musikaliskt verk som presenteras under en konsert. Det är möjligt att ansöka om ett sådant verk som ingår i en dansföreställning.

    Vänligen
    Alan