Samverkan fria kulturutövare och institution - vem ska söka bidraget?

Vi har en projektidé som går ut på en samproduktion av en bildbarnbok och en lekutställning, som bygger på samverkan mellan en barnboksförfattare och ett kommunalt museum. En stor del av kostnaden fördelas till fler fria kulturutövare: illustratör, formgivare m.fl. Vem ser ni helst som sökanden för projektet, barnboksförfattaren (som har egen firma) eller det kommunala museet? Vi kommer också att söka medel från ytterligare finansiärer.
Ida Billven

Kommentarer

  • Hej Ida,
    Vi ser nog helst att ansökan kommer från det fria kulturlivet, dvs i detta fall författaren om det är görbart och rimligt, då vi har lättare att prioritera en sådan ansökan.

    Mvh
    Johan