Konsert och samarbetsprojekt: Kan vi som teaterverksamhet söka stödet?

Jag undrar om vi kan söka samarbetsprojekt inom musikområdet för följande:
Ett antal musiker vill samarbeta kring att ta fram ny musik till en teaterföreställning och att framföra den live i föreställningen under en turné sommaren 2024. Kan vi som teaterverksamhet söka bidraget för att möjliggöra ett sådant samarbete? Eller bör stödet sökas av en aktör på musikområdet?
Arbetet kommer starta redan till hösten i någon form men själva framförandet sker under 2024. Om det är möjligt att söka, när bör vi göra det?

Andreas

Kommentarer

  • Hej!
    Bidrag till samarbetsprojekt inom musikområdet kan endast sökas av aktörer inom musikområdet. Dock kan en aktör som inte är från musikområdet vara samarbetspart.

    Om ni ska börja projektet och samarbetet i höst och har kostnader i samband med detta kan ni söka nu inför hösten. Men även kommande kostnader i samband med framförande i vår.

    Projektet få pågå högst i ett år från startdatum.
    Kulturrådet