Samarbete med förskolor och fritidshem

Kan man söka kulturskolebidraget för att genomföra tidsbegränsade utvecklingsprojekt i samarbete med förskolor eller fritidshem, och kan projektet genomföras i deras lokaler och i deras öppettider?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Det går bra att söka för projekt i samverkan med förskola/fritidshem. Projektet behöver vara frivilligt för barnen att delta i och inte ingå som ett obligatoriskt moment, samt att aktiviteterna bygger på kulturellt och konstnärligt skapande.
    Kulturrådet