Saknar bankgiro - kan jag inte söka krisstöd?

Fråga: Jag försöker fylla i en ansökan om krisstöd, men stoppas för att jag inte har bankgiro. Hur gör jag då?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Svar: För att kunna söka bidrag från Kulturrådet behöver du vara en juridisk person med ett organisationsnummer där ett bankgiro eller ett plusgiro finns kopplat till organisationsnumret. Du kan inte söka med ett bankkonto.

    Om du avser upprätta ett giro-nummer är det möjligt att vid ansökningstillfället fylla fältet för BG eller PG med "nollor", t ex för BG 0000-0000 eller för PG 000 00 00-0. Återkom därefter till oss skyndsamt och komplettera med ditt nya giro-nummer
    Kulturrådet