rutan översättning

Boken är en fotobok med svensk text.
I slutet av boken finns en engelsk översättning på alla texter.
Ska jag ange översättarnas namn i rutan översättning då eller gäller detta bara om boken är utgiven på ett annat språk?
Hillevi Nagel

Kommentarer

  • Hej Hillevi,

    Man anger översättarens namn om boken är en översatt bok. För korta text behövs det inget namn. Du väljer då om du vill ange namn på översättaren eller inte.

    Vänligen
    Kulturrådet
  • Detta är en bok på svenska med en engelsk översättning i från allra första början.
    Ska jag då skriva ett streck i rutan översättare?
    Hillevi Nagel
  • Hej igen Hillevi,

    Om det finns en översättare för den och finns skrivet på boken kan ni ange namnet där.

     Vänligen
    Kulturrådet