Registreringsbevis för anmäld databas?

Vi ger ut en kulturtidskrift med 2-3 nr per år, det betyder att vi inte kan få utgivningsbevis. Men vad menas med registreringsbevis för anmäld databas?
Kan vi söka Produktionsstöd till kulturtidskrifter?
Jonathan

Kommentarer

  • Hej!
    För att kunna söka produktionsstöd krävs att man har ett utgivningsbevis för periodisk skrift eller intygar att man har en pågående ansökan om utgivningsbevis. Alternativt ett registreringsbevis för anmäld databas för digitala tidskrifter. Det behöver inte finnas ett utgivningsbevis när ansökan görs men ett eventuellt stöd kommer inte att betalas ut innan utgivningsbeviset är klart.
    Kulturrådet