Redovisning musik/kulturskolor: Kostnader hösten -18

Finns kostnader för perioden augusti-december 2018 som är kända vid tiden för redovisningen (t.ex. löner, fakturor etc. som tillhör beslutet 2017) ska dessa tas med i redovisningen. - står det i anvisningarna.
Jag håller på med redovisningen för 17/18 och vet ju ex. lönekostnaderna för hösten - 18, men de ska väl inte redovisas förrän nästa omgång, LÅ 18/19?

Kommentarer

  • Hej Björn!

    Av olika anledningar kan verksamhet som tillhör bidraget 2017 blivit förskjutna, så att det finns kostnader som tillhör bidraget även under hösten 2018.

    Det är viktigt att hålla isär kostnader som kan finnas under hösten -18 som tillhör bidraget 2017 från dem som tillhör bidraget som fördelades under 2018, och som du anger ska redovisas senare.

    Hoppas detta svar är till hjälp för dig!
    Annars är du välkommen att höra av dig igen.

    Vänligen,
  • Hej på er,
    får frågan fr. ekonomiavdeln:
    När är nästa redovisning av kulturbidraget för Kulturskolor?

  • Hej Björn,
    Nästa datum för att senast lämna in redovisning 2019 är den 5 nov.
    Redovisningsblanketten finns tillgänglig i ert ansökningskonto 28 dagar innan det datumet.
    Mvh

    Elisabet