Komplettering av bilagor + "tillämpliga branschavtal"?

Hej,

Jag sitter och fyller i redovisning för särskilda behov i kulturlivet med anledning av spridning av sjukdomen covid 19.

Obligatorisk bilaga är förenklat årsbokslut för samt resultat rapport för 2021.

Dessa har jag tyvärr inte än, de är helt enkelt inte klara än.
Kan jag lämna in för 2020 istället?

Johanna

Kommentarer

  • Hej Johanna,

    Beklagar sen respons på ditt mail. Du har förhoppningsvis redan hunnit få svar på din fråga i någon av våra andra supportkanaler.

    När det gäller redovisning och efterfrågade bilagor är det är helt ok att skicka in en komplettering i efterhand.

    Mvh
    Johan
  • Hej!
    Jag sitter också och sammanställer en redovisning av bidrag till "särskilda behov i kulturlivet" som erhållits med anledning av sjukdomen Covid 19. Redovisningen skall lämnas senast den 28/4. Då bidragstagaren är ett Aktiebolag skall obligatoriskt årsredovisning inklusive bokslut och fastställandeintyg för 2021 bifogas.
    Då årsmötet genomförs den 16/5 kommer de begärda dokumenten ej att kunna
    bifogas bidragsredovisningen senast den 28/4. Är det tillfyllest att skicka in dokumenten i efterhand?
    Mvh
    Ulf
    Ulf Delbro
  • Hej Ulf

    Javisst, komplettera med dessa dokument senare.
    Som nuläget och arbetsbelastningen för närvarande ser ut hos Kulturrådet, med ett större antal krisstöd som inväntar redovisning, kommer det sannolikt dröja ett par månader innan vi hinner gå igenom er redovisning, kanske uppåt ett halvår. Tack för ert tålamod

    Mvh
    Johan
  • Hej!

    Sitter med redovisningen av mitt krisstöd som jag fått i min enskilda firma. Som obligatoriska bilagor efterfrågar resultat och balansräkning men även förenklat årsbokslut något ni tidigare svarade inte behövdes frågade när jag sökte. Vet egentligen inte riktigt vad ett förenklat årsbokslut är i förhållande till de andra uppgifterna och ingenting som min redovisningsbyrå någonsin tagit fram.

    Fredrik Rogö
  • Hej Fredik,

    Här kan du se förenklat årsbokslut: Förenklat årsbokslut – Enskilda näringsidkare | Skatteverket

    Vänligen
    Kulturrådet
  • Hej, var hittar jag information om vad ni anser är "tillämpliga branschavtal"?
    "Kostnaderna ska avse projektets budget för den period ansökan avser. Se till att följa tillämpliga branschavtal eller motsvarande villkor
    avseende löner/arvoden/gager och utbetalningar. "
    Jonas Åkerlund
  • Hej Jonas

    När det gäller grundläggande villkor, tillämpliga branschavtal eller motsvarande villkor avseende löner/arvoden/gager/ersättningar/tariffer hänvisar vi i första hand till följande instanser och till andra jämförbara organisationer.

    Johan