Redovisning för Stärkta bibliotek

Hej!
Jag förstår inte kostnadsposterna på redovisningsblanketten. Vad är verksamhetskostnader? Vad är det för typ av kostnad som ska på personer med F-skattsedel - är det bara rena tjänsteuppdrag eller kan det vara material plus installation?

Kommentarer

  • Hej Kajsa,

    Verksamhetskostnader är de kostnader som ni har gjort i samband med verksamheten inom ramen för projektet.

    Personer med F-skattsedel är de personer som ni anlitar och bedriver själv näringsverksamhet dvs de som betalar själva sina skatter. I det fallet ska man inte dra skatt från personen.

    Vänligen
    Alan
  • Hej!
    Vi har köpt en hel del inventarier. Ska det bara klumpas ihop till en summa och redovisas på övrigt raden? Ni vill inte veta vilka inventarier? Ska man bifoga fakturorna? Vi har också konsultkostnader för ritförslag, flytthjälp, målning och installationer. Samma där att de ska klumpas ihop och redovisas på övrigt?
    Jag har fått redovisningsdatumet framflyttat, besked via mail om nytt datum. Skriver jag det nya datumet på "slutdatum som den här redovisningen avser"?
  • Hej!
    Det viktiga är att det framgår att medlen har använts som ni avsåg i den beviljade ansökan. Exakt vilken budgetpost som lämpar sig för vilken rad kan ni avgöra så länge det framgår att inga stora förändringar skett utifrån budgetplanen i ansökan. Kvitton behövs inte. Ange det redovisningsdatum som ni fått besked om senast på mejl.

    Hälsningar,

    Kulturrådet