Redovisning av bidrag till särskilda behov i kulturlivet

Vid redovisning av bidrag till särskilda behov i kulturlivet finns under "KOSTNADER" punkten "Överskott". Ska man här skriva verksamhetens överskott om sådant har funnits, eller är det någonting annat? Det adderas ju till kostnader, men eventuellt överskott är inte en kostnad?

Ska överskott från verksamheten redovisas någonstans?
Johan

Kommentarer

  • Hej Johan

    Om man haft ett överskott som alltså gör att intäkterna blir större än kostnaderna, vill vi få den obalansen förklarad. Men eftersom kalkylen måste gå jämnt ut, lägger vi in den posten under "kostnader" (även om det kanske låter ologiskt)
    Johan