Läsfrämjande - Ska vi redovisa år 1 för att ansöka om år 2?

Vi har sökt och fått bidrag för läsfrämjande år 1 (2021 jan-dec), i 3-årigt projekt. Nu i september vill vi söka för år 2 (2022). Behöver vi redovisa något för år 1 redan nu för att kunna söka för år 2? År 1 är ju inte slut än så det skulle i så fall bli en slags del-redovisning av hur vi hittills använt bidraget. Enligt beslutet ska redovisning ske senast i mars året därpå (2022), och då blir det ju en fullständig redovisning för hela år 1. Tacksam för svar!

Malena

Kommentarer

  • Hej!
    Ja, skicka gärna med en delredovisning när ni söker för år två. I de fall en delredovisning inte skickats med brukar vi annars efterfråga den. En delredovisning ger oss bättre underlag till beslutet för år två.

    Det finns ingen fast mall för delredovisningen. Det räcker med en bilaga till ansökan där ni redogör för hur projektet har artat sig hittills, i grova drag. Sedan ska ni alltså slutredovisa hela år ett det redovisningsdatum som framgår av beslutet.

    Har vi frågor så återkommer vi till er.
    Kulturrådet