Redaktionellt arbete eller Produktion?

Hej! Jag ska söka ansöka om bidrag för planerad utgivning av översatt litteratur. Jag är tveksam över vilka poster som ska tas upp under Redaktionellt arbete respektive Produktion i kalkylen. De poster jag tänker på är redigering, korrekturläsning, sättning, marknadsföring och allmänt förlagsarbete förknippat med bokutgivningen.

Kommentarer

  • Hej Ellinor,

    Redigering och korrekturläsning ingår i redaktionellt arbete. Sättning, utgivning och marknadsföring ingår i produktion.

    Vänligen
    Alan