Publiksiffror vid streamade konserter, redovisning fria grupper verksamhetsbidrag

Under 2020 gjorde vi en del streamade konserter, med eller utan publik på plats.
Hur skall man redovisa publiksiffrorna? Antal streams eller endast publik på plats?
(Regionen verkar ha vissa riktlinjer för publikstatistik, de räknar alla streams över en viss tid, beroende på platform.)

Kommentarer

  • Hej Mathias!

    Det är publik på plats som ska redovisas.
    Statistik gällande streamade konserter redovisas under ”Övriga upplysningar”.

    Vänligen,