Provöversättning - för egen bok

Jag har skrivit en bok på svenska som jag har presenterat för ett amerikanskt förlag. De vill gärna ha ett "test" på engelska. Så min fråga är om jag kan söka för provöversättning av min egen bok till engelska. Har tidigare översatt litteratur både till och från engelska.  Är det någon ide att lägga tid på att skicka in en ansökan eller går jag inte in under den kategorin?

Kommentarer

  • Hej Liv,
    Som professionell översättare av svensk litteratur kan du söka för provöversättning av din egen bok hos Kulturrådet.
    Mvh

    Elisabet