Kan jag söka projektbidrag till konsertverksamhet hösten 2022?

Hej!

Har fattat det som att projektbidraget till konsertverksamhet ersätter det gamla turnéstödet för fria musikgrupper, som hade flera ansökningsomgångar varje år.
Kommer det nya projektbidraget att utlysas i höst igen eller blir det bara en ansökningsomgång per år?

Hälsningar
Catharina
Catharina (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Catharina,
    Det kommer att bli en projektutlysning under hösten som bl.a. musikgrupper kan söka för konsertverksamhet i Sverige och utomlands.

    Exakt när och hur denna bidragsform kommer att vara utformad är ännu inte fastslaget, men det kommer alltså att finnas en möjlighet att söka projektstöd i höst.

    Vänligen,
    Anna