Projektbidrag scenkonst - söka för redan påbörjat projekt?

Hej. Jag planerar att påbörja ett projekt i mars 2023, vilket kommer sträcka sig över en period på ett år, t.om vinter 2024. Jag planerar att söka projektstöd för detta från KUR nu j januari. Kan jag söka även för arbetet innan jag får svar på ansökan? Mvh Louise

Louise

Kommentarer

  • Hej!

    De aktiviteter som beskrivs i ansökan ska genomföras efter att beslut om bidrag fattats och de kostnader som ingår i budget ska endast omfatta dessa aktiviteter.

    Mvh
    Johan
  • Hej,

    Försöker bilda mig en uppfattning om rimlig storlek på sökt budget/bidrag. Ser ingen info här eller lista över tidigare bidragsmottagare.Var/hur kan jag ta del av detta?

    Mvh - Nik
    Nik Dee Dahlström
  • Hej!

    Här finns en lista över tidigare beviljade medel: Verksamheter som fått bidrag (kulturradet.se)

    Samtliga bidrag som beviljas av Kulturrådet finns listade på vår hemsida.

    Mvh
    Johan