Professionell kulturaktör och Skapande skola

En del kulturutövare marknadsför sig med att vara godkända för Skapande skola av er. Men ni säger att ni inte har någon lista över godkända kulturaktörer. Skulle ni kunna skriva ut det på er hemsida, så att vi kan hänvisa till er vid diskussioner?

Kommentarer

  • Precis, Kulturrådet har ingen lista på godkända aktörer för
    Skapande skola. Det är upp till huvudmannen att se att kravet på professionell
    kulturaktör uppfylls.

    Vänligen,
  • Om man beviljas bidrag, och i förekommande fall får bidrag för vissa aktiviteter och inte för andra, och man som huvudman på förhand har tagit hänsyn till professionaliteten. Hur blir det då om man blir granskad på professionaliteten och den blir skev för att man inte fått för vissa aktiviteter/projekt?

  • Bidraget är översökt vilket gör att det är svårt att få precis de medel som man sökt. Får ni inte hela summan kan ni behöva göra om er projektplan och skicka in en ändring till oss. Alla projekt ska dock genomföras tillsammans med professionell kulturaktör.