Pjäs/verk

I ansökan om verksamhetsbidrag under pjäs/verk har jag två frågor. Start och slutdatum, är det premiär och nedläggning som avses, eller projektstart och isf-vad blir slutdatum?
Jag tolkar det som att vi skriver hela den aktuella repertoaren i listan, men vi har föreställningar som producerats tidigare än 2020 (datumväljaren tillåter endast från 2020) som fortfarande beställs. Hur gör vi?
Conny

Kommentarer

  • Hej!

    Startdatum är när ni tänker börja spela föreställningen under 2023 och slutdatum är när ni tänker sluta spela föreställningen. Eftersom det finns en ruta för nyproduktion så framgår där om ni tidigare spelat pjäsen/verket.
    Kulturrådet
  • Okej. Tack. Så en produktion som finns tillgänglig för beställare under hela året så skriver jag 1jan till 31dec?

    Conny
  • Ja, om pjäsen ska spelas hela 2023 så 2023-01-01 till 2023-12-31.

    Vänligen,
    Anna