Personalkategorier

Hej! Jag undrar om redaktionell personal på en kulturtidskrift även ska betraktas som konstnärlig personal?
Mvh
Alice
Alice Berggren

Kommentarer

  • Hej Alice,

    Konstnärlig personal kan vara en författare, en grafiker och dylikt. Redaktionell personal är mer de personer som jobbar inom redaktionen och jobbar för det.

    Vänligen
    Kulturrådet
  • Hej!

    Räknas en skådespelare som ingår i en devisingprocess en konstnär?
    Åsa
  • Hej,
    Ja, skådespelare räknas som konstnär.

    Mvh
    Elisabet
    Kulturrådet
  • Tack för svar!

    Vad gör man om tecknen inte räcker till för att skriva in alla delaktiga konstnärer?
    Åsa
  • Hej,
    Skriv i fältet "Övriga upplysningar" eller skicka en komplettering till kulturradet@kulturradet.se. Kom i så fall ihåg att ange ärendets diarienr (KUR 20XX/XXXX).

    Mvh
    Elisabet
    Kulturrådet