Omställningsstöd i ansökan

Vi håller på med ansökan för krisstöd och har en fundering kring "beviljade omställningsstöd för perioden".

Vi har skickat in ansökan om omställningsstöd för dec 2021, jan 2022 och snart feb 2022 till Skatteverket. Ska vi skriva med den sökta summan på punkten "Beviljat omställningsstöd för denna period" då vi troligen kommer att få stödet eller ska man skriva med det någon annanstans? Det är ju inte säkert att det blivit beviljat innan ansökan måste skickas in.

Omställningsstödet för december 2021, ska man skriva med det under en av punkterna "Övriga bidrag" för annan finansiering?
Elisabeth

Kommentarer

  • Hej Elizabeth,

    Ansökningsblanketten till denna omgång uppdaterades efter att den varit publicerad i två dagar. Mail med info angående detta ska gått ut till er som påbörjat en ansökan med den första blanketten.

    I den blanketten som nu gäller har uppgiften om beviljat omställningsstöd lyfts bort ur kalkyldelen och räknas/avräknas alltså inte in, utan uppges endast som tilläggsinformation, "för kännedom".

    Observera att vi endast efterfrågar stöd som redan har beviljats så om ert omställningsstöd ännu inte beviljats behöver det inte skrivas in.

    mvh
    Johan