Fria musikgrupper:* Omsättning från senast fastställda årsredovisning/motsvarande

Ansökan om verksamhetsbidrag till fria musikgrupper. Förstår inte riktigt vad som skall fyllas i i omsättning och resultat i den ekonomiska kalkylen. Skall jag fylla i Gruppens omsättning från 2021?  Och resultat, är det gruppens samlade arvoden? Dvs det som för gruppen kan räknas som en vinst efter omkostnader?
Emma

Kommentarer

  • Hej Emma,
    Det är den sökande partens omsättning och resultat som ska skrivas in i respektive fält. Alltså om gruppen har en egen firma/juridisk person, specifikt för sin verksamhet, ska gruppens firmas omsättning och resultat skrivas in.
    Om en gruppmedlem med enskild firma söker för gruppens räkning, är det den enskilda firmans omsättning och resultat som ska anges.

    Mvh
    Kulturrådet