Om det finns stöd för mig att söka

Heltidsspelande band som under Jan-feb-mars hade kontrakt på spelningar på 525 000+moms
Finns det något stöd att söka för oss?
Har aktiebolag och turnerat heltid i 30 år.
Thord Jonsson

Kommentarer

  • Hej Thord, vårt senaste krisstöd är sökbart nu fram till 16 mars. Läs mer om hur det är upplagt och hur ni söker på vår hemsida här. Här finns också en timmes webbinarium
    där vi förklarar vad ni kan söka för och hur.

    Kortfattat kan sägas att ni kan söka stöd för era behov nu under detta halvår, jan-juni 2022, och i ansökan förväntas uppge hur ni blivit drabbade av den senaste vågens restriktioner (dvs december 2021-feb 2022).

    Har ni fått inställda spelningar är det t.ex dessa ni kan uppge i ansökan men det ni de facto söker för är inte exakt de pengar ni förlorade utan för de kostnader ni som ett resultat av restriktionerna nu under våren inte har täckning för. Lite invecklat kanske men så ser det ut. Välkomna att kontakta oss för mer info vid behov om frågetecken kvarstår

    Mvh

    Johan