Musikutgivning i flera format?

Kan en musikutgivning göras i flera format, t.ex. CD och vinyl? Eller anses det som två utgivningar?
Kent

Kommentarer

  • Hej,
    Det anses som samma utgivning, sålänge man söker vid samma tillfälle. Man behöver inte begränsa sig till endast ett fysiskt format i ansökan.

    Det går inte att söka en gång till för en utgivning man har fått stöd för tidigare för att ge ut den på ett annat format.

    Vänligen,
    Anna
    (Uppdaterad )