Musikutgivning: Vad händer efter beviljande?

Jag har beviljats bidrag – vad händer nu?

Kommentarer

  • Om du har beviljats bidrag ska du först läsa igenom beslutet och villkoren du får per mejl. Det är viktigt att du håller reda på vad som står i villkoren. Du ska t.ex. nämna att du har fått bidrag av Kulturrådet för utgivningen på skivkonvolut eller i pressutskick och dylikt. Du kan ladda ner Kulturrådets logga här.

    Läs noga informationen om detta under rubrik "6. Vilka villkor och regler gäller"? på sidan där informationen om musikutgivningsbidraget finns (på vår webbplats).

    Viktigt: om du har fått mindre än 75 procent av det sökta beloppet kommer du behöva fylla i en reviderad budget (detta står i villkoren). Du kommer åt blanketten för reviderad budget genom att logga in på ärendet och gå till "Reviderad plan: Ny blankett". Kontakta handläggaren om du har frågor om reviderad plan eller budget.
    Om du har tekniska problem med blanketten eller inte kommer åt den, kontakta vår support, support@kulturradet.se.
    (Uppdaterad )