Musikutgivning: Ljudprov vid nyskriven musik?

Vad gäller för nyskriven orkestermusik som inte spelats in än – vad skickar man in för ljudprov?

Kommentarer

  • Om ansökan gäller utgivning av nyskriven musik för större ensemble som inte spelats in än, kan du ladda upp en ljudfil från notskrivningsprogram som t.ex. Sibelius, Finale eller liknande. Skicka även in ljudprov på ensemblen/orkestern som är tänkt ska spela verket på inspelningen. Beskriv detta noga i ansökan. Referensgruppen måste få ta del av ett ljudprov som är så relevant som möjligt för ansökan de ska bedöma.