Musikutgivning: Varför har jag fått avslag?

Jag har inte beviljats bidrag – får jag veta varför och kan jag söka igen?

Kommentarer

  • Börja med att läsa beslutet. Det står ingenting om individuella ärenden i beslutet, men det står om hur många ansökningar som kom in och hur mycket pengar som fanns att dela ut samt vad referensgruppen ska ta hänsyn till när de lägger fram sitt förslag på beslut. Det är generellt hög konkurrens inom detta bidrag.

    När du har läst beslutet kan du ta kontakt med handläggaren per mejl eller telefon om du har frågor. Handläggaren kan ge dig feedback kring hur du har fyllt i ansökan, men inte kring hur referensgruppen har resonerat i förhållande till det konstnärliga innehållet.
    För kontaktuppgifter till handläggaren, se webbplatsen där information om bidraget finns. Scrolla längst ner: "Kontakt - Handläggare".

    Du kan söka igen för samma produktion, men då gäller samma regel kring tidsram som för första gången du sökte, d.v.s. att du inte har givit ut produktionen mer än tre månader före den nya ansökningsomgångens sista ansökningsdag. I ansökan ska du beskriva hur ljudprovet skiljer sig från det förra och om det har skett någon annan förändring i ditt utgivningsprojekt.

    (Uppdaterad )