MU-avtal uppräkning för 2021?

Hej Kulturrådet! Kommer det vara en ny uppräkning för Mu-avtalet för 2021?
Om det blir en uppräkning vad är det för summa?
Vänligen Tobias

Kommentarer

  • Hej Tobias!

    Ja, ersättningsnivåerna i MU-avtalet räknas upp vart tredje år. Det gjordes första gången 2015, så det ska göras inför 2021.
    Men det är inte närmare klarlagt ännu när detta ska göras, och hur stor uppräkningen blir.
    Vi återkommer när vi vet mer!

    Vänligen,

  • Om vi ska kunna söka rätt summa pengar för utställningsersättningar till våra utställare 2021 så behöver vi veta hur mycket utställningsersättningen kommer att räknas upp till nästa år. Ansökan för 2021 ska ju vara inne redan nästa vecka för oss konsthantverkskooperativ. Alltså viktigt att vi får de uppräknade tabellerna NU!
  • Hej!
    Processen med att räkna upp tarifferna i MU-avtalet har inte påbörjats ännu men vi kommer att sätta igång med det så snart vi kan. Jag rekommenderar dig att komplettera budgeten i din ansökan med de reviderade ersättningarna i efterhand.