Moms eller momsbefriat?

Hej! Jag undrar över huruvida
"krisstöd till kulturen" bidraget innehåller moms som ska redovisas till Skatteverket eller om det är momsfritt?
Emma Svensson

Kommentarer

  • Hej Emma,

    Om organisationen är momsregistrerad ska siffrorna i redovisningen stämma överens med de siffror som finns i företagets/organisationens resultaträkning, vilken anges exkl. moms. Ej momsregistrerade borde då med den logiken ange siffror inkl. moms eftersom momsen är en kostnad för dem. Läs mer om regler för bidrag på Skatteverkets hemsida här

    Vänligen
    Kulturrådet