Metadata

Hej! Det står att jag måste lägga till titel i metadata när jag laddar upp mina ljudfiler. Men all information ska finnas i metadatan. Jag har lagt in det via Itunes och titel är det första jag skrivit in. Vad ska jag göra för att fixa det? Kan det vara en bugg från ert håll?

Tack!
Madelene Eliasson

Kommentarer

  • Hej Madelene!

    Efter att du uppdaterat metadatan i till exempel iTunes så behöver du konvertera filen på nytt för att informationen ska hänga med.

    Mvh
    Johan
  • Hej

    jag har samma problem. vad menar ni med att konvertera på nytt?
    benjamin
  • Hej!

    I exempelvis iTunes kan man konvertera filer av olika typ till rätt filtyp och bitrate för att ladda upp i onlinetjänsten. Även om filen redan är 320kbps, 44,1kHz och i mp3-format kan man behöva klicka på konvertera igen efter att man ändrat metadatan (dvs ex låttitel, artist, albumtitel) för att informationen ska följa med filen när man sedan laddar upp den igen.

    Mvh
    Johan
  • 1. Kan en egen Youtube-kanal fungera gällande denna uppgift i ansökan?:
    Länkar till komponistens/komponisternas webbplats/er med ljudprov online.

    2. Är det vid Bifoga filer längst ner i ansökan som jag laddar upp ljudprov?
    Där står ju att endast dessa filtyper gäller, inte Mp3...

    Tänk på att filerna måste ha filändelser enligt någon av de supporterade filtyperna:
    DOC, DOCX, EPUB, JPG, PDF, RTF, XLS, XLSX

    /Vänligen,
    Maria

  • Hej!

    1. Nej, filerna ska skickas in via onlinetjänsten. Ljudproverna ska vara arkivbeständiga, det är därför filer och inte länkar efterfrågas.

    2. Nej, där kan du lägga till bilagor men inte ljudprov. Efter att du skickat in din ansökan får du en uppmaning och information om hur du laddar upp ljudfiler.

    Mvh
    Johan
  • Hej,
    var skickar jag in ljudfiler i ansökan samarbete med komponist?
    jan risberg
  • Hej!

    Ljudprov laddas upp efter att ansökan skickats in. På sidan för stödet finns en grundlig guide hur man går tillväga. Här kommer även en länk till guiden: Microsoft Word - Pdf till webben_ Lathund ljuduppladdning.docx (kulturradet.se)

    Mvh
    Johan