Vilka meriter krävs som kulturaktör i Skapande skola?

Kulturrådet

Kommentarer

  • När det gäller bidragets krav på kulturaktörernas professionalitet så finns det på vår hemsida.

    Läs mer om kraven på professionalitet i vår ordlista.
    Kulturrådet
  • I ordlistan framgår det att det krävs dokumenterad erfarenhet av arbete med barn och unga. Detta exkluderar unga, nya kulturaktörer. Hur ska dessa få erfarenheten?
  • Skapande skola är ett kulturpolitiskt projektbidrag. Det är därför ett krav att barn och unga får möta professionella kulturaktörer. Huvudmannen ska säkra att kulturaktörerna uppfyller våra krav om den vill ha finansiering från Skapande skola. Huvudmannen kan själv finansiera kulturaktörer som inte uppfyller bidragets krav.
    Anna