Medfinansiering projektstöd scenkonst, hur stor del av budget?

Hej! Ang kravet på medfinansiering inom projektstöd till scenkonst: hur stor del ungefär av den sammanlagda budgeten bör detta vara? Har ni några riktlinjer kring detta? Tack på förhand!
Louise

Kommentarer

  • Hej,
    Det finns inga direktiv som specificerar hur fördelningen mellan statlig finansiering och annan finansiering kan vara i ett projekt, förutom att projektet inte kan vara till 100 % finansierat av statlig medel. Referensgruppen gör en samlad bedömning av ansökningarna, där bedömning av budgetens rimlighet är en parameter. Medfinansiering kan bestå av egen insats, pengar och resurser från samproducerande institutioner eller residensplatser, kommunala och regionala bidrag och andra bidrag.

    Mvh
    Elisabet