Medfinansiering

Hej!

Jag hittar inga riktlinjer för hur stor medfinansiering skall/bör vara? Dvs minimum procentsats för finansiering från annan part.
X

Kommentarer

  • Hej,

    Det finns inga direktiv som specificerar hur fördelningen mellan statlig finansiering och annan finansiering kan vara i ett projekt, förutom att projektet inte kan vara till 100 % finansierat av statlig medel. Referensgruppen gör en samlad bedömning av ansökningarna, där bedömning av budgetens rimlighet är en parameter.

    Kulturrådet ska beakta annan statlig finansiering som den sökande har fått till sin verksamhet så att dubbelfinansiering med statliga medel inte sker.

    Medfinansiering kan bestå av egen insats, pengar och resurser från samproducerande institutioner eller residensplatser, kommunala och regionala bidrag och andra bidrag. Glöm inte att ideellt arbete godtas som regel inte som annan finansiering.

    Vänligen
    Kulturrådet