Löner som merkostnad

Hej!
Stämmer det att sociala avgifter och semesterersättning inte kan inkluderas i ansökan, även om de totala lönekostnaderna innebär en merkostnad vid uppskjutet evenemang? Sociala avgifter och semesterersättning är ju en kostnad som organisationen måste betala. Hur kommer detta sig i så fall?

Kommentarer

  • Hej Sarah!

    Beloppet som anges i ansökan ska vara dina nettokostnader. Om lönekostnaderna utgör en merkostnad så kan även de sociala avgifterna och semesterersättningen räknas in. Detta under förutsättning att de är en faktisk kostnad för din organisation/företag, dvs att du kommer att betala ut lönerna.

    Vänligen,