Ljudprov för konsert- och samarbetsprojekt

Vi planerar att arrangera en konsertserie, men har ännu inte bokat några artister. Vi vill invänta svar på vår ansökan innan vi gör det. Hur ska vi uppge artister och skicka ljudprov utan att ha bekräftade bokningar? Kan vi skicka ett ljudprov från tidigare projekt?
Johan

Kommentarer

  • Du kan söka för sådant som inte är säkert ännu. Tänk på att vara tydlig med vad som är bekräftat och vad som är tilltänkt.

    Om du efter att du skickat ansökan får fler bekräftade spelningar så kan du komplettera detta. Om du skulle erhålla stöd för projektet ska du även, enligt villkoren också uppdatera Kulturrådet om ändringar i projektet.

    Angående ljudprov skickar du in material för det som är tilltänkt. Du kan även skicka in för sådant som skett tidigare, då beskriver du det i fältet för vad ljudprovet innehåller.
    Kulturrådet
  • Hej, vi vill ansöka i denna omgång 6 mars för fyra kompositörer i ett projekt, ska vi ladda upp 15 minuter musik/kompositör eller 15 minuter totalt?
    Neta Norén
  • Hej!

    Ni laddar upp minst 15 minuter per fonogram, oavsett antal kompositörer, men kan även ladda upp längre ljudprov.

    Mvh
    Johan