Ljudböcker

Kan förlag få bidrag för inläsning och utgivning av ljudböcker?
Med vänlig hälsning Harriet

Kommentarer

  • Hej Harriet,
    Tack för din fråga. Vi ger inte bidrag till utgivning av ljudböcker.
    Vi har ett stöd för Planerad utgivning som går att söka för projekt som syftar till att ge ut litteratur och omfattar flera planerade böcker. Undantag gäller för om du söker stöd för utgivning av nationella minoriteters litteratur, då kan du söka stöd för enskilda titlar.
    Vårt Litteraturstöd ges i övrigt till redan utgivna böcker.
    Läs mer här
    Vänliga hälsningar

    Elisabet
  • Hej
    Det är Litteraturstödet jag tänker på och ljudböckerna är redan utgivna och distribuerade. Men då ges det stödet bara till fysiska böcker och e-böcker då? Inte till utgivna ljudböcker?
  • Hej igen,
    i nuläget ges Litteraturstödet endast till fysiska böcker.
    I framtiden kan det komma att se ut på ett annat sätt.
    Vänliga hälsningar

    Elisabet