litteraturstödet

sidantal upp till 200 ska ge ett stöd på 45.000 men vad menas med f-priset 153 kr  153x286 böcker som ska levereras blir  43758 kr och inte 45000kr????
Peter Kjellerås

Kommentarer

  • Hej,

    Det gäller genomillustrerad facklitteratur. Intervallet för 169-200 sidor ger stöd för 45.000 kr om den får litteraturstöd. Om en titel får litteraturstöd så får det även distributionsstöd som innebär att vi köper 286 ex av titeln och skickar till biblioteken. Beräkningen på distributionsstöd räknas genom att 286 böcker multipliceras med halva förlagsnettopriset. Därför blir distributionsstödet 21.879 kr. Hela stödet (litteraturstöd + distributionsstöd) blir då 66.879 kr.

    Vänligen
    Alan