Litteraturstöd och genre

Mitt förlag planerar att söka litteraturstöd för en essäbok/tankebok. Jag är osäker på om den ska klassificeras som facklitteratur eller skönlitteratur i ansökan. Det är varken roman/poesi eller populärvetenskap. Hur ska vi tänka?

Kommentarer

  • Hej!

    Utan att veta mer om innehållet i boken, så föreslår vi att du väljer skönlitteratur, då essäböcker generellt läses av vår skönlitterära arbetsgrupp.

    Vänligen,