Ska man ange produktionskostnanderna när man söker litteraturstöd?

Tidigare skulle man specificera produktionskostnaderna. Ser inga fält för det nu i ansökningsformuläret. Hur gör jag?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej,
    Fälten för de tekniska produktionskostnaderna blir bara synliga vid vissa val tidigare i blanketten, så syns inte de fälten är de inte relevanta utifrån de val du gjort.

    Vänligen,
    Anna
    Kulturrådet
  • Tack för svar.
    Ny fråga: Vilka val är det som styr att de fälten ska synas?
    Vänligen,
    Gösta
    (Uppdaterad )
  • Hej Gösta,

    Tidigare var det så att när man valde Bildverk eller Illustrerad facklitteratur så syntes produktionskostnader. Efter prisjusteringar i somras så är den borttagen. Stödbeloppet samt tillåten f-pris justeras/ändras automatisk enligt angiven genre.

    Vänligen
    Alan
  • Hej

    Jag håller på att fylla i ansökan om efterhandsstöd för litteratur. Vårt förlag kommer att ge ut en barnbok på 32 sidor som just nu trycks i Riga. Och planerad utgivning är 10 december 2020. Min fråga är i ansökningsblanketten på teknisk produktionskostnader finns punkten: Tryckkostnader, vi har en kostnad på 22 104 kr, sedan finns punkten Övriga kostnader. Vi har ju en mängd olika kostnader som provutskrifter etc. Skulle det kunna kunna räknas in i den kategorien. Jag förstår att det finna en färdig tariff, är det så att om vi får stöd skulle vi då få 24 500 kr enligt tariffen eller skulle vi få den summa som vi anger som tekniska produktionskostnader? Och är det bara den rena tryckkostnaden eller kan vi ta upp övriga kostnader som provtryck och utskrifter (det kanske rör sig om några hundra kronor extra men min fråga är vad skulle kunna ingå i kategorin övriga kostnader?)
  • Hej!

    Jag hittar inte tabellen över tillåtna f-priser vid litteraturstöd i efterhand.
  • Hej Henrik,

    Du hittar listan här  under punkt 6, Distributionsstöd.

    Vänligen
    Alan