Kommer bidraget "Läsfrämjande aktiviteter under skollov" utlysas 2020?

Hej!
Min fråga är, kommer det att finnas bidrag för läsfrämjande aktiviteter under skollov 2020?

Kommentarer

  • Hej Carin!

    Bidraget för läsfrämjande aktiviteter under skollov kommer att utlysas 2020, men då bara för ettåriga projekt. (Tidigare har man kunnat söka för, ett-, två- och treåriga projekt).
  • Hej!
    Tack för svaret. När kommer utlysningen och kommer bidraget att gälla läsåret 20/21 eller kalenderåret 2020?
  • Hej,

    Bidrag till läsfrämjande insatser under skollov söks i samband med utlysningen av utvecklingsbidrag till regional kulturverksamhet. Ansökningsperioden startar den 20 februari och stänger den 19 mars 2020.

    När det gäller frågan om läsår eller kalenderår är det inte något som bidraget förhåller sig till. Sista möjliga datum för redovisning är 14 månader efter beslutsdatum. Behövs det mer tid än så kan ni begära det vid ansökningstillfället.

    Vänligen,
    Anna