Läsfrämjande projekt "Bokens dag"

Vi har fått projektstöd för "Bokens dag 2019" inom läsfrämjande insatser. I vår ansökan har vi angett att evenemanget huvudsakligen vänder sig till barn och unga i kommunen. Vi har uppskattat att 75% riktar sig till målgruppen 0-18 år.
Kan vi inom projektet även använda resurser till programpunkter som vänder sig till en äldre målgrupp om detta inte överskrider det uppskattade värdet?

Kommentarer

  • Ja, ni kan använda resurser till programpunkter som vänder sig till en äldre publik. Uppgifterna i ansökan angående publiken är ju en uppskattning, som ni skriver.
    Elisabet