Kulturtidskrifter: Hur lämna referensexemplar? När, senast?

Hej, jag ska ansöka om bidraget Produktionsstöd till kulturtidskrifter som har deadline idag. Det anges på webben att vi ska lämna in de fyra senaste numrena av tidskriften, hur gör vi det? Ska de vara inlämnade senast idag, och kan man i så fall lämna dem i er reception? Eller räcker det att skicka dem på posten i dag?
Kulturrådet Vanliga Frågor

Kommentarer

  • Hej!

    Ja, om din ansökan gäller en tryckt tidskrift ska du skicka in de fyra senaste numren tillsammans med din ansökan. Du kan skicka till oss dessa per post, se Att skicka post till oss, eller lämna in dem i receptionen på Filmhuset på Borgvägen 3 i Stockholm.
    Skriv gärna ditt ärendenummer för ansökan på försändelsen.

    Tidskrifterna ska ha inkommit till oss senast två veckor efter aktuell deadline för ansökan.

    Vänligen,
    Eliana, administratör
    Kulturrådet
  • Hej!
    Vi är några stycken som funderar på att starta en förening i syfte att utveckla produkter och kulturarrangemang gällande jämställdhet.
    en produkt som vi funderar på är en jämställdhetstidning så vi har alltså inga nummer innan och undrar om det går att söka för att dra igång en tidskrift?
    Hälsning Carola
    Carola Ågren
  • Hej,
    KUR ger tyvärr inte bidrag för att ”dra igång” en tidskrift.
    Man måste också till sin ansökan bifoga de senast 4 utgivna numren och måste alltså ha funnits ett tag som org.
    Se om ni kan söka något här

    Mvh
    Elisabet
  • Hej! Jag har fått besked av mitt förlag att det är förlaget som ansöker om litteraturstöd och inte författaren själv. Hur kan jag se om förlaget verkligen har ansökt om litteraturstöd för min bok?

    MVH,
    Elin

  • Hej,
    Om du vill veta om ditt förlag har ansökt om bidrag för din bok så kan du höra av dig till oss.
    Mejla din fråga till den här epost-adressen:
    support@kulturradet.se

    Mvh
    Elisabet