Kultursatsning i glesbygden

Den 30 Augusti fick kulturrådet i uppdrag att "förbereda satsningar på att stärka kulturverksamheter i glesbygden". Vi skulle vilja veta hur man får ta/blir del av denna satsning?
Tacksam för svar.
Kerstin

Kommentarer

  • Hej Kerstin,
    Vi har alldeles nyss fått uppdraget att förbereda satsningar på att stärka kulturverksamheter i de glesast befolkade landsbygderna. Ännu är det inte möjligt att söka det. Vi ska inför 2019 förbereda att medel kan sökas av aktörer i hela landet, så håll utkik på vår hemsida så lägger vi ut mer information så fort den finns.

    Vänligen,
    Anna
  • När kommer information om kultursatsning i glesbygd
  • Hej Bengt,
    Vi har lämnat in vår delrapport den 15 nov 2018 och vi väntar nu på mer information om uppdraget. Vi har dessvärre inga uppgifter om när det kommer.

    Vänligen,
    Anna
  • Hej.
    Nyfiken om ni nu vet något mera om detta uppdrag - Kultursatsningen i Glesbygd?
  • Hej Veronica,
    Som vi skrev ovan så har vi lämnat in vår delrapport i november 2018 och väntar på mer information. Vi har inga ytterligare uppgifter än så.

    Vänligen,
    Anna
  • Finns det mer info nu att ta del av gällande satsningar i glesbygden?

  • Hej Violeta,
    Vi har tyvärr fortfarande inga uppgifter om just den satsningen än. Vi kommer publicera på vår hemsida så fort vi får reda på det.

    Vänligen
    Alan
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.