Krisstöd till teater, för intäktsbortfall våren 2021?

Hur gör man för att söka krisstöd för inkomstbortfall pga  Corona för vårterminen 2021?  Jag har mailat min fråga till er på krisstöd support , Hur får man ett ärendenummer så att man kan få kontakt mer er på Kulturrådet?
Marianne Holmberg

Kommentarer

  • Hej Marianne

    Kulturrådet har tidigare haft flera utlysningar av krisstöd där vi kunnat dela ut medel för att delvis täcka intäktsbortfall för inställda evenemang pga covid men i regeringens senaste stödpaket till kultursektorn har istället uppdraget att fördela sådant stöd nu gått till Skatteverket. De har nyligen öppnat ansökan för sitt evenemangsstöd och vi hänvisar därför till dem.

    Tyvärr erbjuds endast detta stöd evenemang som skulle ägt rum från juni 2021 och framåt. Regeringen har inte annonserat några ytterligare stödpaket för att täcka ev förluster för inställda evenemang under första halvåret 2021

    https://skatteverket.se/foretag/skatterochavdrag/coronainformationforforetagforeningarochoffentligaaktorer/evenemangsstod2021.4.96cca41179bad4b1aa4acc.html

    Kulturrådet har istället fått uppdraget av regeringen att fördela ett nytt krisstöd till framåtblickande projekt för återhämtning från pandemin. Läs mer här om detta nya stöd kan passa er verksamhet:

    https://www.kulturradet.se/krisstod-till-kulturen-1/

    Ärendenummer tilldelas ni först när ni skickat in en ansökan till någon av våra öppna utlysningar. Om ni har behov av stöd för att skapa ett konto är ni välkomna att kontakta vår tekniska support; krisstodsupport@kulturradet.se

    Mvh Johan
    Kulturrådet