Krisstöd till kommuner

Jag har fått bilden av att kommuner inte kan söka krisstödet men min ordförande i nämnden är av en annan uppfattning och har bett mig dubbelkolla detta med er. Vad gäller.
Anders Rosengren

Kommentarer

  • Hej Anders,

    Enligt våra riktlinjer för stödet så kommer verksamheter med "offentlig huvudman" inte prioriteras i denna fördelning av krisstöd. Så har varit fallet även i tidigare fördelningar, då det även varit en kraftig översökning, dvs högre sökt summa än befintliga medel att dela ut.

    Skulle det ändå finnas tillräckliga medel att dela ut denna omgång är det inte omöjligt att aktörer med offentlig huvudman skulle kunna tilldelas medel så ni är välkomna att söka med dessa förutsättningar i minne.

    Mvh
    Johan