Blir det nytt krisstöd för inställda eller uppskjutna kulturevenemang?

Kommer Kulturrådet att fördela en tredje omgång bidrag för inställda eller uppskjutna evenemang inom konstsektorn, t ex galleriverksamhet? Jag har fått del av de två tidigare viket räddar min verksamhet, men jag är också beroende av ytterligare bidrag på grund av att pandemin blivit långvariga.

Kommentarer

  • Torsdagen den 25 februari öppnar Kulturrådet en ny ansökningsomgång för inställda och uppskjutna kulturevenemang med anledning av pandemin. Sista ansökningsdatum är 15-17 mars beroende på konstområde. Mer info på vår hemsida: https://www.kulturradet.se/krisstod-till-kulturen-1/

    Fredag den 26 februari kl 12-12:45 sänder vi ett informativt webbinarie om det nya krisstödet, som även kommer att läggas ut i efterhand på vår youtube-kanal

    Delta i webbinariet via länken https://bit.ly/2NlXozq

    Notera även ansökan fortfarande är öppen till vårt andra krisstöd, för särskilda behov i kulturlivet, men stänger inom kort, 2-4 mars.
    Kulturrådet
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.